Mámo, táto, já mám hlad!

Stravování na cestách nemusí být noční můra!

Nechci se pouštět do diskuzí, co mají děti jíst, co naopak ne, zda vařit vlastní jídlo nebo kupovat skleničky. Každý má jiné možnosti, jak časové tak finanční, jiné zásady, a hlavně platí, že na každém šprochu pravdy trochu. Chtěla bych ale odpovědět na otázku, kterou často dostávám a která zní, jak naplnit bříška našich svištíků na cestách a z čeho sami čerpáme energii.

Nejjednodušším řešením pro nejmenší je samozřejmě mateřské mléko – nic to nestojí, není třeba nic balit a nosit, je zdravé a hlavně pořád „ready to eat“. Ale je jasné, že od určitého okamžiku mlíčko nestačí a řada z vás třeba vůbec nekojí.

Další cestou jsou zeleninové příkrmy. Já si zamrazuji vlastní do lehkých plastových krabiček. Na jednodenní výlety je to super – k obědu je bašta akorát k snědku. A když jedeme někam na víkend nebo někam na dovču s mrazničkou, zabalím jídlo do alobalu a převezu ho do místního mrazáku. Pokud nás čeká delší cesta nebo jedeme třeba do kempu, volím zeleninové kapsičky do ručičky – lehká alternativa těžkých skleniček. Co se týče ohřevu, domácí kašičky jsou chutné i studené. Ale když se chce, vždy se najde cesta, jak jídlo ohřát. My zkoušeli kámen u ohýnku, kapotu rozehřátého motoru nebo ohřátou vodu v pytlíku od Adventure menu 😊

Během dne dobře poslouží ovocné kapsičky. Já si plním vlastní do kapsiček od Papoo, případně mám vzhledem ke složení ráda Sunárek do ručičky. K večeři dobře poslouží instantní kašička třeba s rozmačkaným banánem, natrhanými borůvkami, ostružinami.. cokoli najdete 😊 Vodu na kašičku vám dají v každé restauraci, na recepcích (není nutné tahat rychlovarnou konvici). Dokonce i na vodu na noční mléko je podle mého názoru praktičtější malá termoska.

Mno a když už je teď Terezka starší, lehko ji uspokojíme jakýmkoli pečivem, ovocem, zeleninou nebo vybranými částmi našich jídel – ať už v restauraci nebo vařených v ešusu. Skvělou alternativou je i bašta od Adventure menu – jídlo bez konzervantů, které vydrží zabalené až tři roky – takový skladný, jednoduchý na přípravu, zdravý a ještě k tomu moc chutný zázrak, o kterém jsem už jednou psala. Ohřát se dá v ešusu s vodou, v mikrovlnce, nebo ve speciálním ohřevném pytlíku. Dětem by mohla chutnat domácí žemlovka nebo rizoto a vy vyzkoušejte třeba thajské curry nebo lososa s červenou čočkou.

Důležité je pamatovat i na pitný režim. Zejména když stoupáte do vyšších nadmořských výšek, miminka by měla každých 300 až 500 výškových metrů něco sníst, ideálně vypít, aby se jim vyrovnal tlak (více v tomto blogu). Jinak my zpravidla nosíme 2 pití – jedno se šťávou a jednu vodu, kterou pije Terezka. Terezka se velmi brzy naučila pít z normální lahve a skleničky, čímž nám odpadla potřeba nosit další lahvičku.

Mno a co baštíme my? Všechno, co se najde. Vždy máme po ruce Tatranku nebo nějakou tyčku (třeba od Nutrendu). Dobrým zdrojem energie je i sušené maso – třeba právě od Adventure menu, které není tak přesolené. Na snídaně zbožňujeme pečivo s rybičkama a jednou denně si dáme větší jídlo – podle chuti a možností buď vlastní výroby nebo si zajdem na baštu.

Inspiraci, jak si uvařit zdravě a chutně na cestách najdete i v knížce Outdoorová kuchařka od Petry Pospěchové. Úžasné jsou třeba její slané müssli, ale najdete tu spoustu dalších dobrot.

Dobrou chuť, ať už jste kdekoliv.

Facebooktwittergoogle_plusmail

Napsat komentář