5 tipů, jak výletit s těhulkou

Ať už jste sportovní nadšenci nebo jen výletní hobbíci, je dost pravděpodobné, že se vaše sportovní zážitky v době těhotenství trošku změní. Jak se na to tedy připravit? Zde je 5 tipů očima akčního táty, které vám třeba pomůžou.

  1. Pokud jste před těhotenstvím nechodili do přírody, začněte. Pokud chodili, pokračujte v tom. Ať si říká, kdo chce, co chce, pokud je těhotenství bez komplikací, trochu (více) pohybu na čerstvém vzduchu je prospěšné pro taťku, mamku, nenarozené škvrně a především vzájemnou pohodu. Chůze je naším nejpřirozenějším pohybem, a tak se není ani v těhotenství čeho bát.
  2. Základem jsou trekingové hole. Ty šetří vaše záda, kolena i achilovky, zrychlují vaše tempo i výkon (obzvláště do kopce) a celkově přispívají k lepšímu aerobnímu prožitku z chůze. Pokud jste je předtím nepoužívali, těhulce je určitě pořiďte. Pokud jste zvyklí používat je oba, dočasně je vynechejte a nechte tak ženě výhodu. Tím se trošku srovná vaše tempo i výdrž a oba si výlet více užijete. (Správná délka holí je cca 0,68 krát výška vaší postavy.)
  3. Není šerpa jako šerpa. Buďte gentleman a vezměte vaší drahé polovičce batoh a zabalte ji dostatek pití a dodatečných vrstev proti prochladnutí. Tím jí ulehčíte cestu a vy potrénujete na období budoucí, kdy ještě navíc budete nosit na zádech vašeho drobečka. Nezanedbatelnou výhodou také je, že získáte kontrolu nad vaším proviantem, čímž se dostáváme k následujícímu nejdůležitějšímu bodu.
  4. Zásadní je správná motivace! Jestli jsou těhulky na něčem závislé, jsou to nejrůznější dobroty dle jejich aktuálních chutí. I kdyby to mělo znamenat, že na vrchol hory ponesete zavařovačku nakládaných okurek, určitě to za to stojí. Mně se nejvíce osvědčil krásný kopcovitý okruh zakončený nějakou osamocenou príma restaurací nebo cukrárnou, která zavírá v 18:00. To byste nevěřili, jak dokáže taková těhulka pelášit a zdolávat desítky kilometrů. :o) Perfektní jsou k tomu odlehlejší zákoutí, jako je Praděd nebo třeba Malé Karpaty.
  5. Plánujte trasy s rozumem. Každý tvor je samozřejmě jedinečný, ale obecně platí pravidlo, že těhulka v pokročilejší fázi těhotenství zvládne cca poloviční porci kilometrů a námahy než dříve. Dobré je také držet se v relativní blízkosti civilizace a mobilního signálu, kdyby se něco nečekaného přihodilo.
Facebooktwittergoogle_plusmail

Napsat komentář