CHIA – tajemství nejlepších běžců světa

Základním předpokladem Akčních rodičů je bezesporu dostatek energie. Právě proto jsou součástí tohoto blogu i tipy, jak ji získávat – v podobě netradičních potravin a aktivit. Dnešním tématem je CHIA. Jak neutrácet za marketingové výstřelky výrobců potravin, dopřát si to nejlepší a ještě si pochutnat. Jak používám chia já a jaké recepty chci vyzkoušet.

CHIA je v módě. Zdobí stránky časopisů a webů nejen o  zdravé výživě. A výrobci potravin se toho snaží náležitě využít. Není ale třeba nakupovat drahé trendy jogurty a pudinky, které kromě trošky chia semínek obsahují i řadu konzervantů.

Nejlepší cestou, jak do těla dostat blahodárné účinky všech těch minerálů a vitamínů, které jsou prý doslova zázrakem pro zdravé zažívání, fyzičku, zdraví i vývoj miminek, je návštěva obchodu se zdravou výživou a nákup jednoho pytlíčku s tímto jihoamerickým zázrakem.  Já osobně dostala první dva pytle k narozeninám – jsem pyšná, jak mám pokrokového manžela, a že mě naučil baštit tak skvělou potravinu.

Začněte také hned: kupte si pytel semínek a přidávejte do běžných věcí, které doma jíte. Bude to levnější, zdravější a budete mít mnohem lepší pocit 🙂

Zařazení do jídelníčku je úplně snadné. Chia semínka se stala součástí našich každodenních snídaní. Polévkovou lžíci přidávám do jogurtu s lžičkou medu a ovocem (rozmrazím rybíz nebo švestky z mrazáku nebo přidám banán, čerstvé jahody – co zrovna je). Ale ani milovníci slaných snídaní nepřijdou zkrátka. I tady je pro CHIA místo. Chlebík s pomazánkovým máslem posypu semínky, přidám sýr / salám a zeleninu a zdravá snídaně je na stole. Snídaně jsou ale jenom začátek. S CHIA se dá experimentovat daleko více. Úžasný byl mrkvový koláč s několika lžícemi semínek, dezert z mixovaných jahod, kokosového mléka a chia. Zdravější mohou být i palačinky, stačí zapracovat na tom, aby byly malinko kropenaté 🙂

Existuje i řada speciálních receptů. Já se třeba chystám na toto: 

Jak baštíte CHIA nejraději vy?

 

Facebooktwittergoogle_plusmail

Napsat komentář